Hillsong United a výlet do Budapešti

25. září 2007 v 15:56 | Lagabriella
Je to za námi a uteklo to hrozně rychle. Víkend na který dlouho nezapomenu :-)

Pátek 21.9. 2007. V 23:04 vyjíždíme z Hlavního nádraží směr Budapešť. Český turista se pozná podle toho, že jakmile si ve vlaku sedne, tahá svačinu. Zůstali jsme tomuto modelu věrni. Čeká nás dlouhá noc. Chvíli hrajeme karty, blbneme, povídáme, smějeme se a pak se pokoušíme ( více či méně úspěšně) o spánek. Já teda spala asi tak 5 minut, protože v tomto rychlíku to fakt moc nešlo.
Absolvujeme 2x2 hraniční kontroly a ráno nás budí nepříjemný průvodčí maďarské národnosti a chce po nás doplatek za lístek, protože jedeme jinou trasu, než máme psanou. Holt to zase někdo na Českých Drahách pokazil... Hádáme se statečně, ale po půl hodině přeci jen musíme vysolit 100 euro. S průvodčím se nedá mluvit a marně po něm chceme podpis na lístky pro možnou reklamaci na ČD...
Sobota 22.9.2007
Kolem půl deváté vystupujeme na Budapešťském nádraží Keleti a po výměně Forintů a uschování velkých batohů, vyrážíme směr centrum. Nejprve se jdeme podívat k synagoze, dovnitř nemůžeme, protože je sobota- den modliteb a tak tam turisty nepouští. Poté jdeme k chrámu Sv. Štěpána. Cestou potkáváme open air koncertek křesťanského rap - hiphop - cosi a tak chvilku posloucháme a pak kecáme s jedním milým Maďarem, který nám na mapě ukázal levné hospůdky a tak podobně...
V chrámě Sv. Štěpána zrovna probíhá část mezinárodní konference křesťanů, ale ukecali jsme to alespoń na mši... Další velký zážitek...vstup na mšu pouze se vstupenkou ( náramek jak na festivaly). Málem jsme tam neprošli všici, bo to měli spočítané na místa. U dveří jsme dostali rádia a sluchátka, takže jsme si užili jak čtení tak kázání ( kromě těch, kdo jej prospali :-) )
Po mši jsme se vydali na hrad. Cestou jsme se ještě zastavili v sympatické hospůdce na kafe a pivo (Staropramen) a trošku jsme se skoulovali kaštanama. Do hradního kostela jsme se nedostali, byly tam svatby... Teda vlastně skoro do žádného kostela jsme se nepodívali, protože ty svatby byly úplně všude a bylo jich moc a moc... Cestou zpět naši pozornost upoutala motorkářská přehlídka... a taky týpek, který hrál uprostřed křižovatky na klavír ( fakt husté). Na nádraží Maďaři opět dokázali jak rádi tahají z cizinců peníze, protože když se ráno děcka domlouvali, zda je možné si do batohů dojít něco dát, případně něco vyndat- na ten samý lístek, řekli že ano... a pak jim přinesli všechny batohy a řekli zaplaťte znovu, nebo si je odneste. No ale naštěstí jsme si mohli batohy nechat v šatně koncertního areálu...a mnohem levněji a bezpečněji, než na nádraží... takže vše dobře dopadlo.
Koncert byl skvělý, dostali jsme se i na dobrá místa, akorát tedy skákat a pařit moc nešlo, pokud jste nechtěli zranit člověka kt. stál 15 cm před vámi, za vámi příp. se na vás tlačil z leva i z prava... no jo, tak to bývá když potřebujete narvat 5 000 lidiček do tak malého areálu. Docela bych chtěla vidět, jak vypadala ta hala ze které to přesunuli pro nedostatek kapacity... Podle mého názoru to musela být nějaká malá tělocvična...
Jediné co bylo takové zvláštní bylo hodinové kázání uprostřed koncertu, ale my to vyřešili po svém a dali jsme si modlitbu v kruhu rodinném. Blíže specifikovat budu později, protože to se prostě musí zažít:0))
Jediné co k tomu říci je, že jsme všici začali mít raděšji naše biskupy a že nic neplatí na protestanty tak jako růžencová modlitba:0)))
Měla jsem velkou radost, že jsem tam po skončení potkala aj kamarády z Krnova... Pirinku, Vlaď, Sui, Honzu... no prostě Boží cesty, protože v cizí zemi, v areálu s dalšími 5 000 lidiček...
Po koncertě jsme se stavili v pizzerii a bylo to moc mňam a skvělá obsluha, škoda že zavírali už o půlnoci... Takže poté jsme se přesunuli do mac Donalda, kde měli otevřeno do 4:00. Pili jsme kafíčka a minerálku a občas k tomu nějaké hranolky a hráli jsme různé hry ( Vrchcáby, karty, jdeme lovit lva, apod.) No, myslím že tam na nás hned tak nezapomenou:0))))))
Poslední hodinku před odjezdem jsme se rozdělili na dvě skupiny. jedni se šli projít a my zatím v parku hráli fresbee. V půl šesté jsme nasedli do EC vláčku, sklopili sedačky a téměř až do ČR spinkali jak nemluvňata. Od Brna jsme potom domlouvali chvály a loučili se s lidičkama, kteří vystupovali dříve.
Moc díky všem, kteří jeli a tvořili tak skvělé spolčo, atmosféru.... Byla to Bohem požehnaná akce a večerní koncert chval byl krásnou tečkou za dnem v Budapešti.
Tším se na všechny fotečky!!!!

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.